De eerste dagen - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Terra Aarsman - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Terra Aarsman - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Terra

Blijf op de hoogte en volg Terra

07 April 2014 | Filipijnen, Calinan

Zo, hallo allemaal! Daar ben ik dan vanuit de Filippijnen!

Na een mooi afscheid op schiphol, een lange lange reis en een gezellig welkom door Helen (hoofdverpleegkundige) en Duts (chauffeur van het ziekenhuis) ben ik donderdag dan uiteindelijk aangekomen in ons huisje bij het ziekenhuis in Calinan (Davao city). De mensen bekijken en begroeten ons hier alsof we supersterren zijn, ze vinden ons allemaal ontzettend prachtig omdat we wit zijn. Helaas hadden we geen water dus konden we geen douche nemen na deze lange zweterige reis.

Om even schoon te worden en af te koelen zijn we vrijdag naar een zwembad gegaan. Dit beviel ons zo goed dat we gelijk maar hebben besloten om het weekend naar een heerlijk prachtig eiland resort gegaan. We hebben allerlei leuke dingetjes gedaan (feesten, eten, vuurdansshow, bananenboot, jetskiën en watervallen bezoeken). We hebben een hoop geweldige mensen ontmoet, zoals Jenny (de eigenaar van het resort) en Karen (een docent van de lokale school).

Na dit heerlijke weekend zijn we zondagavond thuis gekomen.
Vanmorgen zijn we begonnen met onze stage in het ziekenhuis. Eerst kregen we een rondleiding door het ziekenhuis en een gesprek met Helen (de hoofdverpleegkundige). Er zijn hier een aantal verschillende afdelingen. Mijn eerste week sta ik op de ER (eerste hulp). In de twee uurtjes dat ik daar ben geweest heb ik vooral veel patiënten door verkeersongelukken gezien. Na deze twee uurtjes hebben we geluncht (rijst met kip uiteraard) en vanmiddag zijn er naar een afkickkliniek geweest. Dit was ontzettend indrukwekkend.

Oftewel, ik heb helemaal geen tijd om aan thuis of Nederland te denken, maar ben wel blij dat ik nu eindelijk via wifi contact kan hebben :)


  • 07 April 2014 - 16:47

    Paula:

    :-) wat fijn wat van je te horen meis! En al zoveel meegemaakt en leuke mensen ontmoet in een paar dagen tijd! geweldig! Een betere start kan niet hè. Geniet ervan lieverd..zie uit naar je volgende berichtje. Dikke kus!!!

  • 07 April 2014 - 17:04

    Gerry B:

    Hoi Terra wat fijn dat het leuk is en dat daar vriendelijke mensen wonen die jou zo hartelijk ontvangen. Geniet ervan.....
    ik kijk uit naar jouw volgende verslag xx

  • 08 April 2014 - 12:15

    Ans Peters:

    Hoi Terra, wat ontzettend fijn om te horen dat het goed met je gaat. En tjee, wat een hoop indrukken in zo'n korte tijd!. Erg fijn om je zo te kunnen volgen. Groetjes Ans x

  • 08 April 2014 - 14:26

    Frans Van Spijk:

    Leuk verslag! Ik weet zeker dat ik iedere dag kijk naar je volgende verslag!
    Genieten en leren Wat een combinatie!
    Groeten uit Megen.

  • 08 April 2014 - 19:13

    Han:

    Fijn zo'n verslag, leuk om te lezen dat het je goed gaat! Ik ben blij voor je dat je goed bent aangekomen, en dat alles zo voortvarend verloopt. Het lezen van het verslag, aangevuld met de foto's geeft voor mij een klein beetje een beeld hoe jouw wereld er nu uitziet. Vanmiddag een app-je van je gekregen, het is gek om zoveel informatie van jou te krijgen terwijl je zo ver weg bent. Maakt de afstand toch een stuk kleiner, voor mijn gevoel.
    Succes, met je leven daar, succes met je stage, ik ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Liefs Han xx

  • 09 April 2014 - 16:06

    Diana:

    Hoi Terra, fijn dat je een goede reis hebt gehad. Heel veel succes op je stage. Ik blijf je volgen. Diana

  • 12 April 2014 - 21:11

    Anita Bathurst:

    Hi Terra, wat ongelooflijk leuk om je reis verslag te lezen. Ben zo blij dat je goed bent aangekomen en dat de eerste paar dagen zo leuk waren. Genieten hoor!! Ik ben zo jaloers, als je genoeg van je stage hebt en je wil naar huis, bel mij maar, ik neem het zo van je over.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Terra

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 7426

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 31 Juli 2014

Filippijnen

Landen bezocht: